پیام مدیرعامل بیمه ایران به مناسبت «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی»
صفحه اقتصاد - ۲۷ اردیبهشت به عنوان «روز ملی ارتباطات و روابطعمومی» و بنا به اهمیتی که دارد آغاز هفته ای با همین نام نامگذاری شده، مصادف است با ۱۷ ماه مه
صفحه اقتصاد - ۲۷ اردیبهشت به عنوان «روز ملی ارتباطات و روابطعمومی» و بنا به اهمیتی که دارد آغاز هفته ای با همین نام نامگذاری شده، مصادف است با ۱۷ ماه مه میلادی که در سطح جهانی نیز به عنوان «روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» نام گرفته است؛ این روز فرصتی است تا جامعه و مدیران و تصمیم گیران کشور به صورت جدی تر، نگاهی ژرف داشته باشند بر جایگاه روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی و ارتباطاتی امروزی.
در دوران حاضر، دیگر روابط عمومی صرفا یک شغل نیست و به واقع یک ویژگی اخلاقی برجسته است که همگان باید خویشتن را به این خصلت نیکو آراسته سازند، به ویژه آنان که در مراودات با مردم پیشقراول بوده و در صف نخست قرار دارند.
امروزه دیگر می توان با قطعیت گفت که هدف یک روابط عمومی خوب، نه تنها باید حل مشکلات احتمالی بین سازمان و مردمی باشد که با آن سازمان سرو کار دارند، بلکه یک روابط عمومی ایده آل باید کانالی معتبر و امن برای تبادل اندیشه ها و افکار باشد.
اهمیت جایگاه و نقش روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، دوچندان شده است، به گونهای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوامشان در عرصهها و فعالیتهای تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است.
تحریم های ظالمانه و بحران های اقتصادی، نهاد روابط عمومی را در جمهوری اسلامی وارد مرحله بزرگی از حیات خود کرد. شرکت سهامی بیمه ایران و به تبع آن روابط عمومی شرکت نیز راهبرد ها، راهکارها، فرآیندها، ابزارها و زیرساختهای جدیدی را با توجه به شرایط بحرانی پیش آمده، معرفی کرد و سرعت فرایندهای دیجیتال و هوشمند کردن سامانه های درون و برون سازمانی و عمومی خود را که از ۱۰ سال پیش آغاز کرده بود، با سرمایه گذاری مناسبی بشدت افزایش داد.
در سال های اخیر، تمرکز روابط عمومی بیمه ایران بر استفاده حداکثری از فنآوری های بروز و بر بستر ابزارهای الکترونیکی و دیجیتالی کردن امور بوده است؛ به گونه ای که منجر به تغییر کامل رویکردها و عملیات این نهاد به سمت توسعه ارتباطات تمام الکترونیک و افزایش حضور در فضای مجازی شد.
در همین پیوند روابط عمومی بیمه ایران توفیق یافته است در فرایندهای بروز رسانی نظام ها و ساختارهای در حال تحول خود، زیرساختهای لازم را ایجاد کرده، قابلیتهای دیجیتال خود را توسعه داده و مزیت رقابتی جدیدی برای بیمه ایران ایجاد کند.
همچنین، تلاش مدیران و کارگزاران روابط عمومی بیمه ایران برای آشنا ساختن هرچه بیشتر و بهتر مردم و مجموعه مدیریتی ارشد و تصمیم گیر با کارکردهای روابطعمومی و شناخت و جلب رضایت افکار عمومی در قبال سازمان در حال به بار نشستن است.
در پایان، برخود وظیفه می دانم «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» را به تمامی مدیران، مسئولان و کارکنان ساعی و پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی صنعت بیمه کشور و به ویژه همکاران سختکوش عزیزم در اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه ایران و رابطان روابط عمومی واحدهای اجرایی در تهران و استان های سراسر کشور که در جهت ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات گام بر میدارند، تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روز افزون عزیزان را از درگاه ایزد منان مسئلت نمایم.
نظر شما