تولید قوای محرکه خودروی P۹۰ در مگاموتور
پروژه توسعه، تامین و تکوین قوای محرکه P۹۰ با تاکید بر وابستگی خارجی حداقلی و با بهره مندی از توان تخصصی داخلی در مگاموتور در سال جاری بازتعریف و در حال پیگیری
پروژه توسعه، تامین و تکوین قوای محرکه P۹۰ با تاکید بر وابستگی خارجی حداقلی و با بهره مندی از توان تخصصی داخلی در مگاموتور در سال جاری بازتعریف و در حال پیگیری است.
به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از روابط عمومی مگاموتور، مدیر پروژه توسعه، تامین و تکوین قوای محرکه P۹۰ ضمن تشریح جزئیات این پروژه گفت: با وجود زیرساخت های مناسب در گروه خودروسازی سایپا به ویژه در شرکت مگاموتور این پروژه در راستای تولید محصول جدید و منطبق بر استانداردهای تعریف شده آغاز شد.
مجتبی احمدی راد افزود: بر این اساس و با هدف وابستگی حداقلی به واردات در شرایط تحریمی فعلی و بیشترین عمق ساخت داخل مقرر شد از موتور ME۱۶ و گیربکس ۵F۱۸PE به منظور قوای محرکه این پلتفرم جدید استفاده شود.
او با تاکید بر استفاده از توانمندی های داخلی در تولید موتور، گیربکس و اکسل در نظر گرفته شده برای این پروژه گفت: در حال حاضر مراحل ساخت داخل و راه اندازی خط مونتاژ موتور ME۱۶ در مگاموتور در حال انجام است و در خصوص گیربکس ۵F۱۸PE (گیربکس استفاده شده در خودروی شاهین با تغییرات ناشی از شرایط جانمایی در خودرو P۹۰ ) در حال پیگیری برای ساخت قالب قطعات تغییریافته هستیم. در حوزه قطعات اکسل و ترمز نیز به دلیل جدید بودن طرح و لزوم انجام فعالیت های گسترده و متنوع در این حوزه، از طریق همکاری با شرکت های مطرح داخلی در حوزه ساخت قالب، مجموعه سازی و ایجاد زنجیره تامین قطعات ترمزی عقب و جلو، پوسته اکسل عقب و ساب فریم با همکاری واحد تامین مگاموتور اقدامات وسیعی آغاز شده است.
او در ادامه با اشاره به دستاوردهای این پروژه اظهار داشت: وابستگی خارجی حداقلی در تولید، ایجاد یک پلتفرم و محصول جدید در گروه سایپا، جذب سرمایه گذاری و امکان توسعه محصولات، از دستاوردهای این پروژه است که با تکیه بر توان تجهیزاتی و نیروی انسانی در داخل کشور در حال انجام است.
مدیر پروژه توسعه، تامین و تکوین قوای محرکه P۹۰ با بیان این که این پروژه از مهرماه ۱۳۹۹ آغاز شده است، گفت: بنا به تغییراتی که در تعریف قوای محرکه این پروژه صورت پذیرفت، از ابتدای سال جاری با تعاریف جدید، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به گستردگی این پروژه شرکت های پارس خودرو، سازه گستر، مرکز تحقیقات و نوآوری و همچنین قالب های صنعتی سایپا، در پروژه مشارکت دارند و امیدواریم با همکاری همه بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد تولید انبوه این محصول باشیم.
نظر شما