صعود ۸ پله ای شرکت پتروشیمی شازند در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایران؛

افتخاری دیگر در کارنامه درخشان صنعت بزرگ استان مرکزی

همچنین فهرست صد شرکت برتر، مجموعه ای متعلق به شرکت های بزرگ ایرانی است. در فهرست صد شرکت برتر ایران، بر روی شناسایی آرایش بنگاه های بزرگ کشور در کنار یکدیگر

افتخاری دیگر در کارنامه درخشان صنعت بزرگ استان مرکزی

شرکت پتروشیمی شازند (هلدینگ) رتبه ۴۳ فهرست صد شرکت برتر ایران (IMI-۱۰۰) را کسب نمود.
به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند، در بیست و پنجمین دوره متوالی 100 شرکت برتر ایران (IMI-100) که روز دوشنبه سوم بهمن ماه 1401 با حضور جمعی از مسئولین کشوری و مدیران ارشد شرکت های دولتی و خصوصی به همت سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، بر اساس اطلاعات سال مالی 1401، شرکت پتروشیمی شازند (هلدینگ) با هشت پله صعود نسبت به سال گذشته، رتبه 43 فهرست صد شرکت برتر ایران (IMI-100) را کسب نمود و برگ زرینی دیگر را در کارنامه پرافتخار خود به ثبت رساند.
سازمان مدیریت صنعتی رتبه بندی شرکت های برتر ایران را برای سالیان متوالی تهیه نموده است که این فهرست با الهام از رسالت سازمان با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه های اقتصادی کشور، فضای روشن تری از کسب و کار اقتصادی کشور ارائه می دهد و به مدیران، سیاستگذاران و پژوهشگران یاری می‎رساند تا شناخت و درک دقیق تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگ کشور بیابند.

همچنین فهرست صد شرکت برتر، مجموعه ای متعلق به شرکت های بزرگ ایرانی است. در فهرست صد شرکت برتر ایران، بر روی شناسایی آرایش بنگاه های بزرگ کشور در کنار یکدیگر تمرکز شده است، به این دلیل که نگاه کلان ملی در شکل گیری این فهرست مورد نظر سازمان مدیریت صنعتی بوده است.

شایان ذکر است هدف از تدوین فهرست صد شرکت برتر ایران، شفاف سازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکت‌های ایرانی و رتبه‌بندی آ‌ن‌ها از نظر میزان تاثیرگذاری در اقتصاد ملی، با هدف گسترش رقابت در فضای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی می باشد و با توجه به عمومیت فهرست IMI-۱۰۰ و وجود انواع شرکت های تولیدی ، خدماتی ، بیمه‎ای ،سرمایه‎گذاری‎ و بانک های شرکت کننده در این رتبه بندی، جهت همگن کردن رقم فروش این شرکت‌ها، مجموع درآمدهای عملیاتی شرکت لحاظ می‎شود و پس از گزینش و رتبه‌بندی شرکت‌ها براساس شاخص‌ "میزان فروش"، این شرکت‌ها براساس شاخص‌های دیگری مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند که این شاخص‌ها عبارتند از: شاخص های اندازه و رشد شرکت، سود آوری و عملکرد، بهره وری، صادرات، نقدینگی، بدهی و بازار.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

آخرین اخبار