احکام مربوط به سنجه‌های عملکردی رسانه ملی به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع شد

با تصمیم رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه در فصل ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه، احکام مربوط به سنجه‌های عملکردی صدا و سیما جهت اصلاح به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع داده شد.

احکام مربوط به سنجه‌های عملکردی رسانه ملی به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع شد
صفحه اقتصاد -

با تصمیم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامس ایران، بند الف ماده ۷۷ و تبصره‌های این بند از این لایحه به شرح زیر جهت رسیدگی بیشتر و اصلاح به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجااع داده شد:

الف- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است در راستای ارتقای رسانه ملی به عنوان مرجعیت رسانه ای، پوشش  حداکثری و پاسخگویی به نیازهای تمامی مخاطبان و ارتقای شاخص های هویت ملی و انقلابی آنان و با ساماندهی شبکه ها، برون سپاری و خرید خدمات، صنعتی سازی از طریق ارتقای فناوری های تولید و پوشش صددرصدی (۱۰۰%) استانها، توسعه کمّی و کیفیر برنامه های تولیدی (ملی، استانی، و برون مرزی) و حمایت از تولید محتوای فرهنگی و هنری در فضای مجازی نسبت به تحقق سنجه های مورد نیاز جدول ذیل تا پایان برنامه اقدام نماید. دولت مکلف است منابع مورد نیاز این برنامه را تأمین کند.

تبصره۱- سازمان صدا و سیما مکلف است به طور میانگین سالانه ده درصد (۱۰%) از حجم تبلیغات آگهی بازرگانی خود را کاهش دهد. دولت مکلف است کاهش منابع درآمدی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را از این محل جبران نماید.

تبصره ۲- به منظور تحقق تکالیف و شاخص های تعیین شده در این قانون برای سازمان صدا و سیما، سازمان مکلف است در سال اول برنامه، نسبت به رشد هفتاد و پنج درصدی (۷۵%) سهم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (نسبت اعتبارات کل سازمان به منابع بودجه عمومی) اقدام و نسبت مذکور را سالانه در سال های اجرای برنامه اعمال کند.

تبصره ۳- سازمان مکلف است در اجرای بند «چ» ماده (۳۷) قانون احکام دائمی برنامهه ای توسعه کشور، منابع مذکور را از سهم هر دستگاه کسر و به صورت مستقیم در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار دهد. سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است مبتنی بر سهم هر دستگاه طی قرارداد مشخص با دستگاه، برنامه مناسب جهت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی آن دستگاه را تولید نماید.

پیشنهاد سردبیر

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

آخرین اخبار