فروش پژو ۲۰۷ و تارا بدون قرعه کشی ویژه شب یلدا
دو خودرویی که بسیار سروصدا کرده بودند و توانستند مشتریان زیادی را در بورس کالا جذب کنند، خودروهای پژو ۲۰۷ و تارا بودند. اگرچه در این روند، خودروهای دیگری هم
دو خودرویی که بسیار سروصدا کرده بودند و توانستند مشتریان زیادی را در بورس کالا جذب کنند، خودروهای پژو 207 و تارا بودند. اگرچه در این روند، خودروهای دیگری هم بودند که علاقمندان زیادی داشتند؛ مثلا دو خودروی پژو پارس و پژو ۲۰۶ دو نمونه از این خودروها هستند. اما باز هم با این وجود، عرضه پژو ۲۰۷ و تارا با شدت بیشتری انجام شده بود.
به گزارش صفحه اقتصاد ، اولین خودروی پژو ۲۰۷ در تاریخ 30 آبان 1401 در بورس کالا رونمایی شد. پس از گذشت یک هفته، این خودرو به همراه تارا دوباره در بورس کالا حضور پیدا کرد.
مرحله سوم عرضه خودروهای پرتقاضا در تاریخ ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱ یعنی فردا انجام خواهد شد. در مرحله سوم، قرار بر این شده است که ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقفشیشهای با قیمت پایه ۴۰۴ میلیون تومان، ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک با قیمت ۳۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، و ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی با قیمت ۲۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شود.
در این مرحله از بورس کالا، ۲۵۰ دستگاه تارا مدل اتوماتیک با قیمت پایه ۳۷۶ میلیون تومان و ۲۵۰ دستگاه مدل دستی آن با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.
افرادی که در حراج این خودروها برنده میشوند، موظف هستند 50 درصد از هزینه خودرو را به عنوان پیشپرداخت به شرکت خودروسازی بپردازند. موعد تحویل خودروهای مذکور سه ماه پس از عرضه در بورس خواهد بود یعنی ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱.
افراد متقاضی تنها میتوانند با یک کد ملی خودروی دلخواه خود را خریداری کنند. متقاضیانی که در طرحهای قبلی شرکت کرده بودند و موفق به خریداری خودرویی شده بودند، نیز دیگر نمیتوانند در بورس کالا خودرویی را ثبت سفارش کنند. همچنین بورس کالا اعلام کرده است هزینههای جانبی خودرو به مبلغ ۴۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۰۰ ریال است که شامل بیمه و شمارهگذاری و هزینه ثابت میشود.
همچنین ۱۲ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی در خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ دستی و ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی در خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ اتوماتیک حساب میشود که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.
مرحله قبلی بورس کالا در هفته گذشته روز سهشنبه انجام شده بود، دو خودروی تارا و پژو ۲۰۷ در آن عرضه شدند که اگر بخواهیم دقیقتر بیان کنیم، ۱۱۰۰ دستگاه تارا دستی و اتوماتیک و همچنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک در آن عرضه شده بود. گرچه مشتریان زیادی برای این دو خودرو وجود داشته است، انتظار داشتیم که رقابت زیادی برای خریداری آنها وجود داشته باشد، اما ۵۰ دستگاه تارا اتوماتیک سبز کلهغازی که باقی مانده بود، با همان قیمت پایهای که داشت (یعنی ۳۷۹ میلیون تومان) به فروش رفت.
احتمالا شرکت خودروسازی ایران خودرو برای جلوگیری از این اتفاق رویکرد جدیدی را پیش بگیرد؛ مثلا عرضه دستگاهها با رنگبندی که خیلی جذابیت خودرو را بالاتر میبرد و تقاضای آن را دو چندان میکند.
البته شایان ذکر است که در گذشته نیز همچین مشکلی برای خودروهایی که رنگهای خاصی داشتند، به وجود آمده بود. طبق بررسیها، متقاضیانی که در بورس کالا خودرو خریداری میکنند، مایل هستند هزینه بیشتری برای آن خودرو بپردازند به جای اینکه آن را از کارخانه خودروسازی به طور مستقیم خریداری کنند. این افراد همچنین دوست دارند بیشتر خودروهایی خریداری کنند که رنگهای پرطرفدارتری مانند مشکی یا سفید دارند.
نظر شما